Bismillah

Bismillah

Saturday, August 13, 2016

Positifkan Diri..Yakin Rezeki dari Allah

Jangan buat kerja Tuhan..
Saya selalu perasan bila melihat orang komen sesuatu diluar kemampuan dia, dia akan cakap
Dia boleh la gaji besar dpt beli rumah besar, dapat pakai GTR, Dia boleh la duit banyak melancong selalu..

"aku ni gaji Rm1500 je, sampai ke tua pun tak akan mampu beli rumah, sampai ke tua pun tak merasa nak hantar orang tua buat umrah, kerja sampai ke mati pun belum tentu dapat beli kereta 3 series..

Tuan-tuan.. kenapa perlu negatif...Jangan didoakan macam tu..Kena switch sikit pemikiran kita...Orang lain boleh kita pun boleh..

"InsyaAllah Aku pun boleh suatu hari nanti"..Cuba cakap macam tu, kan lebih semangat kita nak kerja..Dapat tak dapat tu urusan Tuhan..

Rezeki Allah nak bagi, kita tak tahu..Mungkin 3tahun pertama gaji Rm1500, manalah tahu terjumpa rakan bisnes yang menjadi asbab Allah nak gandakan rezeki kita ke..

Terjumpa rakan baru yang tunjuk jalan bisnes ke..Kita tak tahu kuasa Allah nak tolong kita..

Kuasa Tuhan sekelip mata boleh berlaku..Banyak dah bukti dan keajaiban yang kita lihat..Tengok mawi dan hazama pun dah cukup..Siap kena reject AF lagi..Tp dah tertulis rezeki dia, dpt semula masuk AF, siap juara lagi..Contoh je ni..Tak cuba tak tahu..

Tengok usahawan2 lain, jutawan2 yg dermawan, mereka ni bukan lahir2 terus senang..Mereke berusaha tanpa putus asa..

Memang hari ni gaji Rm1000..Tapi takpe usaha sikit je lagi dari yg biasa..Nanti ada la tu Allah tunjukan jalan..

Makcik yang jual nasi lemak, goreng pisang di kampung pun boleh kumpul duit ke Tanah suci..Kenapa nak perkecilkan diri kita dan kuasa Allah..

Rezeki kita tak tahu..Mana tahu kamu ditakdirkan terlanggar Ceo muda macam drama tv3 tu kan..hehe..Mudah keje..

2 comments:


  1. Terma ksih banyak kpd teman sy yg ada di singapura.. berkat postingan dia di facebook sy bca kemarn. sy bsa kenal nma nya Mbah Suro Guru spiritual Pesugihan Anka Ghaib Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib Tampa Tumbal. . Sudah 7 tahun kerja jd Tkw di Hongkong tdk ada hasil sm sekali. Ada gaji sedikit itu pun tdk cukup biaya anak di kampung. Tp sy beranikan dri tlpon nmr beliau untuk minta bantuan nya. melalui Pesugihan Dana Ghaib nya . Alhamdulillah Sy sudah bs pulang ke kmpung halaman buka usha skrg. jk tman minat ingin tlpn beliau . ini nmr nya +62 82354640471 siapa tau anda cocok sprti sy . terima kasih ya allah atas semua rejeki mu ini. Amin...




    ReplyDelete
  2. Assalam, macam mana nak dapatkan no enc?

    ReplyDelete