Bismillah

Bismillah

Saturday, August 13, 2016

Bagaimana buat Harta

Adik beradik perlu bersatu hati membina HARTA
★ Sebenarnya abam kagum dan bangga tengok orang macam abe naz..Bagaimana mereka adik beradik sama-sama mengumpul dan melabur..
★ Dari hutang ratus-ratus ribu mereka dapat bangkit semula..Benda baik sama-sama kita teladani..Nak maju cepat bergerak dalam kumpulan..
★ Kalau sorang-sorang lambat perginya..Abam bagi contoh, Katakan adik beradik 5 orang...Semua bekerja makan gaji...Sepakat la sorang simpan Rm500 sebulan..Setahun Rm30k..
★ Rm30k duit modal ni buat beli rumah..Boleh beli Rm100k dua buah atau beli landed Rm200k ke Rm250k..(Yang ni kalau abam nak hurai panjang cerita dia..kita ringkaskan je)
★ Teruskan aktiviti kita kerja macam biasa..Orang lain kerja habiskan duit, kita kerja buat harta dulu...Saving banyak-banyak..Biarkan aset bekerja untuk family..
★ Katakan dalam masa 5 ke 10 tahun rumah ni harga dah double dari rm250k ke Rm500k ke 600k..
★ Bincang sama ada nak jual atau refinance..Katakan kita jual untung bersih dalam Rm250k..Bahagi 5 orang, sorang untung Rm50k..Modal anda sorang baru Rm6k Rm500x12bulan...Dah berapa kali ganda keuntungan boleh dapat..
★ Sambil kerja makan gaji ada pendapatan dari pelaburan..Bonus untuk anda..Dah boleh hantar mak ayah pergi haji dan umrah...Dah boleh beli kereta cash..Dah boleh melabur lagi...
★ Itu sekadar contoh setahun beli 1 tanpa tambah lagi..Kalau tiap-tiap tahun beli 1 atau setiap orang beli 2 kan dah ada 10buah rumah dengan anggaran nilai Rm2.5juta..
★ Dalam 5 ke 10 tahun akan datang InsyAllah nilai aset keluarga anda mungkin dah cecah Rm4 ke Rm6juta...Tak mustahil bang..
★ Lepas tu pelbagaikan simpanan..Jual beberpa buah ambil cash Rm1juta...Masukan dekat asb Rm200k sorang...Setahun Dividen anggaran Rm15k...Jadi Tiap2 tahun merasa bonus tambahan..Pakai la buat belanja..Lepas tu pelbagaikan lagi pelaburan..Invest di unit trust pulak untuk anak-anak dan dana persaraan anda dimana duit mudah dicairkan berbanding property..
★ Abam tambah sikit lagi..Kalau 5 orang ni kahwin dan masing-masing suami isteri beli, kan dah ada 20 buah rumah...Agak-agak kapitalis tak..hehe..
★ Terpulang pada diri masing-masing...Abam tahu cakap memang senang...Kita Nak simpan Rm500 pun berat kan..Itulah pengorbanan..Biar susah dahulu..InsyaAllah keluarga kita akan senang kemudian..
P/s : angka-angka di atas adalah contoh supaya anda nampak jalan cerita yang abam nak sampaikan...
Karang ada yang cakap..Hang gila ke wan nak simpan Rm500 sebulan!! Gaji aku berapa je..
Kalau dah Rm500 tu banyak sangat simpan la Rm300..Ejas la 1 tahun jadi 2 tahun..Nak kena suap je keje ni..hehe..gurau je

1 comment:

  1. Terma ksih banyak kpd teman sy yg ada di singapura.. berkat postingan dia di facebook sy bca kemarn. sy bsa kenal nma nya Mbah Suro Guru spiritual Pesugihan Anka Ghaib Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib Tampa Tumbal. . Sudah 7 tahun kerja jd Tkw di Hongkong tdk ada hasil sm sekali. Ada gaji sedikit itu pun tdk cukup biaya anak di kampung. Tp sy beranikan dri tlpon nmr beliau untuk minta bantuan nya. melalui Pesugihan Dana Ghaib nya . Alhamdulillah Sy sudah bs pulang ke kmpung halaman buka usha skrg. jk tman minat ingin tlpn beliau . ini nmr nya +62 82354640471 siapa tau anda cocok sprti sy . terima kasih ya allah atas semua rejeki mu ini. Amin...




    ReplyDelete