Bismillah

Bismillah

Friday, July 12, 2013

Maksud duduk di antara dua sujud

Dalam tidak sedar setiap hari kita memohon didalam solat kita tetapi sayangnya, kita hanya memohon tanpa memahami… sekadar tersebut dibibir, tetapi tidak tersentuh dari hati kita selama ini..
Marilah kita mula menghayati doa ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat.
1) Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
2) Warhamni (sayangi aku)
3) Wajburnii (tutuplah aib-aibku)
4) Warfa’nii (angkatlah darjatku)
5) Warzuqnii (berilah aku rezeki)
6) Wahdinii (berilah aku petunjuk)
7) Wa’Aafinii (sihatkan aku)
8. Wa’fuannii (maafkan aku)
Betapa besarnya nilai sebuah doa ini..sebuah doa yang kita mungkin hanya baca sambil lewa sahaja. Dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon sesuatu. Jadi sekarang setelah anda tahu maksud yang anda ungkapkan itu maka hafalkan maksudnya dan ungkapkanlah di dalam solat anda dengan sepenuh hati dan pengharapan.


Adakah anda dapati maklumat tentang maksud doa antara dua sujud ini bernilai? Jika YA, silalah tekan butang “SHARE” di bawah. Sabda Rasulullah SAW, “Sampaikanlah walau pun sepotong ayat”. Insyallah dengan menyebarkan maklumat tentang agama saya doakan agar perkerjaan anda itu diperkirakan sebagai amal soleh.



Bersama kita mencari redha Allah...

No comments:

Post a Comment